save the music - logoCo mają ze sobą wspólnego muzyka i moda? Okazuje się, że te pozornie odległe od siebie dziedziny może łączyć naprawdę dużo. Przekonuje o tym Fundacja Meakultura, która od stycznia realizuje Projekt Save the music. Uroczysta inauguracja odbyła się 27 stycznia w Warszawie, ale projekt będzie realizowany na terenie całej Polski.

Save the music to kampania, której celem jest wspieranie dobrej muzyki przy współudziale mody oraz sztuk wizualnych. W ramach ogólnopolskiej akcji odbędzie się szereg wydarzeń kulturalnych: wernisaże, koncerty i pokazy mody. Aby przybliżyć sylwetki genialnych, często zapomnianych twórców, znani artyści plastycy wykonają na rzecz Fundacji Meakultura portrety wybranych autorytetów muzycznych, a projektanci mody stworzą autorskie kolekcje ubrań.

– W ten oryginalny i atrakcyjny sposób pragniemy wzbudzić zainteresowanie społeczeństwa życiem oraz twórczością tych ludzi, którzy stworzyli światowe dziedzictwo muzyczne, począwszy  od klasyki poprzez jazz i muzykę popularną – mówią autorzy Projektu.

W pierwszej odsłonie kampanii zostaną przybliżone sylwetki wybitnych artystów: Fryderyka Chopina, Hanki Ordonówny, Astora Piazzolli, Marii Callas, Johna Cage’a, Franka Zappy, Elli Fitzgerald, Enrico Caruso, Marleny Dietrich, Ludwiga van Beethovena, Jimiego Hendrixa, Sida Visciousa, Franka Sinatry i Palestriny.

Autorem plakatów jest dr Max Skorwider – reprezentant młodego pokolenia grafików, wielokrotnie nagradzany w kraju i za granicą, wykładowca w Katedrze Grafiki Warsztatowej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Podczas konferencji prasowej w Warszawie zaprezentowano wystawę plakatów, Muzyka polska w czasach Komunizmu.

Kolekcja ubrań zaprojektowana przez Kingę Król z Confashion wyraża pasję i zaangażowanie. W projektach stawiamy na kolor, formę, funkcję i komunikat. Na premierową kolekcję składają się sukienki, tuniki, bluzy, płaszcze i torby dla kobiet oraz bluzy oraz t-shirty dla mężczyzn. Poprzez zakup unikatowych ubrań będzie można nie tylko utożsamić się z przesłaniem kampanii, ale i wesprzeć działania Fundacji Meakultura, która realizuje Projekt Save the music.

Realizatorem projektu Save the music jest Fundacja Meakultura, która skupia w swoich szeregach grono znakomitych specjalistów – artystów, dziennikarzy, naukowców. Prowadzi szeroko zakrojoną działalność popularyzującą wartościową twórczość muzyczną, bardzo często nieznaną i niedocenianą. Wydaje czasopismo meakultura.pl, tworzy stronę musicfrompoland.eu, organizuje międzynarodowy Konkurs Polskich Krytyków Muzycznych, a także liczne warsztaty, wykłady i koncerty.