Największa w Polsce wystawa samochodów zabytkowych i klasycznych, motocykli zabytkowych oraz firm oferujących produkty, technologie i usługi renowacji pojazdów. Poza tym konferencje, warsztaty, pokazy, aukcja pojazdów zabytkowych i klasycznych, strefa wozów specjalnych i retro militaria. Retro Motor Show, które zagości w dniach 4-6 listopada na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich to spotkania ludzi z pasją.

restromotorsow_750x100

Wszystko zaczęło się w 1769 roku, kiedy to we Francji powstał pierwszy pojazd mechaniczny o napędzie parowym, który osiągał całe 4km/h. Dopiero 138 lat później Henry Ford uruchomił pierwszą na świecie, wielkoseryjną produkcję samochodów, wprowadzając na rynek Model T, niezwykle uniwersalny  i, jak na ówczesne czasy, niezawodny. Od tego momentu motoryzacja „ruszyła z kopyta”, a na rynku pojawiało się coraz więcej marek, znanych nam do dzisiaj.

O ile XIX wiek pozostawiał wiele do życzenia pod kątem designu samochodów, o tyle już XX wiek, szczególnie po II Wojnie Światowej, przyniósł nam samochody, które niejeden miłośnik motoryzacji chciałby mieć w swoim garażu. Kto nie marzył o Jaguarze E-Type, Mercedesie 300 SL czy choćby kultowym Volkswagenie Beetle (typ 1) lub Citröenie 2CV? Sentymentalna podróż do przeszłości, do czasów, w których słowo „piękno” zawsze kojarzone było z motoryzacją, odbędzie się już w listopadzie. Retro Motor Show odsłoni legendy światowej i rodzimej produkcji.

– Retro Motor Show rozpoczniemy od spotkania z niemal protoplastą dzisiejszej motoryzacji, autem uwielbianym przez amerykanów, którzy kupili blisko 2 miliony jego egzemplarzy! Mowa oczywiście o Fordzie A, czyli drugim, masowo produkowanym modelu w końcowych latach 20 ubiegłego wieku. Znakomicie odrestaurowany model będzie na pewno nie lada atrakcją – podkreśla Miłosz Zagórski z MTP – Podczas targów pojawić ma się również niezwykle rzadki okaz Lotus Omega, który charakteryzował się na ówczesne czasy lepszymi osiągami niż choćby Ferrari Testarossa! Na rynku pojawiło się ich niewiele, bo raptem 1000 sztuk. Warto zatem zaplanować weekend w Poznaniu, atrakcji będzie sporo! – dodaje.

Wśród prezentowanych modeli nie zabraknie rodziny Mercedesów – publiczność będzie miała okazję zobaczyć praktycznie cały przekrój najciekawszych i bogato wyposażonych „Merców” z niemal każdej dekady XX wieku. Na szczególną uwagę zasługuje model W107 450SLC z 1979 roku, gruntownie odrestaurowany prezentuje się naprawdę godnie. Japoński akcent podkreśli jeden z najtrudniej dostępnych już youngtimerów w dobrym stanie technicznym – Honda CRX, którą właściciel pieczołowicie odbudował, uzyskując efekt bardzo zbliżony do oryginału.

Gratką dla fanów motoryzacji klasycznej będzie możliwość kupienia brytyjskiego kota w dość niespotykanej wersji i przystępnej cenie. Jaguar Xj6 Daimler Xj40, bo o nim mowa, to przyjemne 222KM z 4 litrowej, sześciocylindrowej jednostki, w najbogatszym wyposażeniu.

Na liście prezentowanych podczas targów modeli znalazły się także: dwa egzemplarze Citroen HY, Cadillac DeVille z 1960 roku, Cadillac Eldorado z 1973 roku, Peugeot 205, FSO 125p. Swoje eksponaty ma pokazać także Automobil Klub Wielkopolska, Muzeum Techniki Motoryzacyjnej Ol-Mot Retro, Citroen Klub Polska, Automobilklub Leszczyński, Fundacja Retro&Classic i wiele innych.