save the music - logoSave the Music, czyli kampania społeczna dedykowana muzyce zagości w poznańskim KontenerArt. Save the music to kampania, której celem jest wspieranie dobrej muzyki przy współudziale mody oraz sztuk wizualnych. W ramach ogólnopolskiej akcji odbędzie się szereg wydarzeń kulturalnych: wernisaże, koncerty i pokazy mody. Już w weekend kampania dotrze do stolicy Wielkopolski.

Fundacja Meakultura to organizacja wspierająca wartościową muzykę poprzez wydawanie czasopisma meakultura.pl, organizowanie Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych Kropka oraz kampanie społeczną Save the Music. Mówią o tym, co w muzyce wartościowe i ważne. Organizują warsztaty, wykłady, panele, koncerty, wystawy, edukują także poprzez ubrania i akcesoria dedykowane muzyce. Kampania Save the Music to zadanie wieloletnie, a jedną ze swoich pierwszych odsłon będzie miała w KontenArt w Poznaniu.

W piątek o godzinie 17:00 odbędzie się prezentacja kampanii Save the Music, którą uzupełni wykład dr Karoliny Kizińskiej Umuzykalnianie dzieci – jak rozwijać dziecko muzycznie. Godzinę później uczestnicy spotkania zobaczą plakaty poświęcone znanym artystom – muzykom autorstwa dr Maxa Skorwidera oraz kolekcję ubrań muzycznych zaprojektowanych przez Kingę Król.

W sobotę, w ramach kampanii odbędą się między innymi zajęcia umuzykalniające wg. teorii Edwina E. Gordona, zajęcia ruchowo-muzyczne dla dzieci, panel Pamięci muzyki, który poprowadzi Piotr Jakubowski oraz koncerty. Na scenie wystąpią BeFour– żeński kwartet wokalny oraz Mari Mono.

Na wszystkie warsztaty obowiązują zapisy e-mailowe (sklep@fundacjameakultura.pl).